El 2021 no porta bones notícies com es preveia i és que no podia començar de pitjor manera per a l’ensenyament de la llengua anglesa. Espanya segueix sense millorar el seu nivell d’anglès i cada vegada trobem xifres més baixes de persones que l’estudien o el parlen. Aquestes xifres preocupants provoquen situar a Espanya a la cua d’Europa, mantenint el mateix nivell que fa una dècada sense cap tipus d’evolució ni millora.
Segons indica l’informe EF EPI 2020, Espanya està situada en la 34a posició dins del rànquing mundial amb una suma total de 537 punts. L’índex de nivell d’anglès d’EF Education First fa una avaluació sobre el domini de l’idioma en adults i classifica els països i regions no angloparlants. En aquesta edició les dades s’han extret de la prova d’anglès EF SET que han realitzat 2,2 milions de participants de 100 països.
Com a gran exemple de les quatre grans economies de l’eurozona, Alemanya ha obtingut una bona puntuació mentre que França, Espanya i Itàlia segueixen ocupant les últimes posicions del rànquing. Per la seva banda, el primer lloc ha estat per segon any consecutiu pels Països Baixos, situant-se líder del rànquing seguit de Dinamarca, Finlàndia, Suècia, Noruega, Àustria, Portugal, Alemanya, Bèlgica i Singapur.
Analitzant només les dades d’Espanya, l’informe revela que la Comunitat de Madrid és la que millor parla anglès amb 573 punts, seguida de Catalunya (568). Per la seva banda, País Basc, Castella i Lleó, Galícia, Aragó, Astúries i Navarra obtenen un nivell alt d’anglès, mentre que a Cantàbria se li concedeix un nivell mitjà. Per sota de la mitjana espanyola, se situen la Comunitat Valenciana, Andalusia, Illes Balears, Castella-La Manxa, Múrcia, Canàries i Extremadura.
L’estudi també mostra les dades per ciutats espanyoles afirmant una dada preocupant ja que les persones de 26 a 30 anys tenen el major domini de l’anglès deixant enrere la joventut que estudia aquest idioma en les escoles.
En conclusió, Espanya porta deu anys sense avançar al ritme d’altres països pel que fa a l’aprenentatge de l’anglès, posicionant de manera permanent amb una molt baixa qualificació. Les dades preocupants haurien de ser un toc d’atenció als qui haurien de solucionar-ho.
Serà falta de motivació o de desconeixement de la importància de saber aquest idioma? En tot cas, la pandèmia de la Covid-19 no és una excusa ja que es porten obtenint els mateixos resultats des de fa 10 anys.
Per això, des de BeKith recomanem aprendre l’anglès de forma natural des que es té ús de raó, i les classes d’anglès extraescolar, així com altres complements com el casal d’estiu en anglès o la interacció amb auxiliars de conversa nadius, són un excel·lent reforç a l’anglès curricular de l’escola, afirmant el coneixement de l’idioma i preparant a l’alumne per als exàmens de Cambridge English.